Zhrnutie
V decembri 2024 sme v internetovom obchode Flexity zaviedli pre retailových zákazníkov spôsob platby BNPL (‘Buy Now Pay Later’) pod názvom ‘Flexity splátková platba powered by instacash’ , ktorú zabezpečuje instacash. Po “silent launch” sa vo februári 2025 stala táto služba stredobodom pozornosti, začiatky sme podporili rozsiahlou kampaňou pre propagáciu tejto služby.
Po skončení kampane sme realizovali spätné testovanie vplyvu BNPL na nákupy súkromných osôb v cenovom pásme, v ktorom je BNPL dostupný. Na základe tohto testu zverejňujeme nasledovné výsledky:
- Priemerná hodnota nákupných košíkov BNPL je o 28% vyššia ako v prípade iných spôsobov platby
- Obrat z retailového predaja sa v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku zdvojnásobil
- V období kampane, ktorá bola postavená na BNPL sa počet záujemcov, ktorý navštívili stránku prostredníctvom kampaňových inzerátov bol o 5% vyšší vs. iné predošlé kampane s iným zameraním.
- V porovnaní s predošlými kampaňami s iným zameraním, bežali inzeráty vytvorené na základe hodnotovej propozície BNPL s nižším cost per impression až o 49%.
Recenzie zákazníkov na spôsob platby ‘Flexity splátková platba powered by instacash’:
“Všetko prebehlo rýchlo, jednoducho a bez problémov.” – Lukas S., 41 ročný zákazník z Bratislavy

Partner
Flexity.sk je špecializovaný internetový obchod, ktorý ponúka výrobky prémiovej kvality pre fanúšikov jogy, pilatesu a milovníkov wellnessu. V ich ponuke nájdete profesionálne pilates stroje, podložky na jogu, meditačné pomôcky a iné doplnky. Poslaním tejto značky je pomáhať zákazníkom, ktorí sa snažia žiť vedome v tom, aby mohli cvičiť s pomôckami tej možnej najvyššej kvality, či už ide o cvičenie doma alebo v profesionálnych štúdiách.
Popri kvalitných výrobkoch sa Flexity snaží zabezpečiť svojim zákazníkom aj výnimočnú zákaznícku skúsenosť a preto sa rozhodol pre zavedenie Flexity splátkovej platby powered by instacash.

Problém
Ceny pilates strojov a iných športových potrieb prémiovej kvality v ponuke Flexity sú zvyčajne vyššie, čo v prípade mnohých zákazníkov predstavuje – ako jednorazový výdavok – značnú záťaž.
Tomas Sokol, spoluzakladateľ Flexity už skôr evidoval záujem o možnosť flexibilnejšieho financovania, ktorá by pomohla zákazníkom ľahšie si zakúpiť vytúžené výrobky.
Cieľom bolo, aby ponúkali takú jednoduchú, rýchlu a plne online možnosť splátkovej platby, ktorá nevyžaduje zdĺhavú administratívu a skryté poplatky.
Potrebovali také riešenie splátkovej platby, pri ktorej zákazníci nemusia čakať dni na schválenie úveru a čeliť klasickým frustrujúcim požiadavkám ako napr. predloženie potvrdenia, či výpisu z bankového účtu.

Riešenie
V decembri 2024 sme v internetovom obchode Flexity zaviedli pre retailových zákazníkov spôsob platby BNPL pod názvom ‘Flexity splátková platba powered by instacash’ , ktorú zabezpečuje instacash.
Vedenie spoločnosti zaviedlo službu v nasledujúcej verzii:
Konštrukcia: zákazníci môžu platiť za produkty v cenovom rozpätí 500 EUR až 3000 EUR v 4 splátkach, 50% spoluúčasť a zvyšných 50% v 3 mesačných splátkach.
Cenotvorba: spoločnosť sa rozhodla, že túto službu nebudú spoplatňovať ani úročiť, aby dodatočný zisk generovali z extra predaja.

Proces: rozhodli sa pre proces pozostávajúci zo štyroch krokov, s okamžitým a automatizovaných schvaľovaním v reálnom čase, ktorý zaberie zákazníkovi iba 5-10 minút, a ponúka okamžitý výsledok.
Jednotlivé kroky procesu:
- Zadávanie údajov: vyžaduje od zákazníka iba 5 údajov a výlučne pre potreby uzatvorenia zmluvy online, žiadny ďalší údaj typu vlastného vyhlásenia sa nevyžaduje
- Výpis z bankového účtu elektronické zdieľanie a schvaľovanie: týmto spôsobom sa posudzovanie zákazníka zakladá na skutočných bankových údajoch -proces neobsahuje žiadnu ďalšiu požiadavku predloženia extra dokumentu v pdf alebo papierovom formáte
- Uzatvorenie zmluvy online: v záujme transparentnosti a vymožiteľnosti sa vytvorí zmluva, ktorú zákazník podpíše elektronicky
- Platba prvej splátky: zaplatenie prvej splátky platobnou kartou
Funkcionalita: náš partner požadoval aj funkcionalitu predschvaľovania – “Zisti či môžeš platiť aj na splátky!” – ktorú je možné spustiť zo stránky produktu. Cieľom predschvaľovania je, aby zákazníci získali exaktné informácie o možnosti a hodnoty nákupu na splátky už počas vyhľadávania produktov. Zákazníci, ktorí požiadajú o predschválenie už na stránke produktu, prechádzajú pri checkout-e skráteným procesom, ktorý potrvá iba 2-3 minúty.

Proces zavedenia
‘Flexity splátková platba powered by instacash’ odštartovala v roku 2024 formou “silent launch”, a po prvých úspešných nákupoch sa v roku 2025 stala táto služby stredobodom pozornosti, vtedy sa začala jej úplná marketingová podpora.
Táto marketingová podpora sa realizovala formou kampane na sociálnych sieťach a newsletteru, ktoré sa sústreďovali na tvorbu videí.
Použité platformy: Instagram, Facebook, TikTok, newslettery.
Kľúčový odkaz videí kampane: zákazníci platia na splátky rovnakú sumu, ako pri jednorázovej platbe, a to v rámci rýchleho, jednoduchého, 100% online, bezpapierovom splátkovom procese.
Okrem videí boli o ponuku možnosti splátkovej platby doplnené aj statické reklamy Flexity. Ceny produktov boli uvedené pri detailoch.

Instacash financoval aj akciu cashbacku, ktorá tiež motivovala zákazníkov k nákupu.
Metodika prípadovej štúdie
Počas spätného testovania sme porovnali kľúčové ukazovatele dvoch rôznych období s výsledkami obdobia prípadovej štúdie:
- Porovnali sme nákupy v mesiaci nasledujúcom po období kampane (február 2025) na základe realizovanej platobnej metódy.
- Porovnali sme výsledky reklám z mesiaca nasledujúcom po začatí kampane a výsledky reklám z mesiaca pred začiatkom kampane.
- Porovnali sme výsledky predaja z mesiaca nasledujúceho po začatí kampane s rovnakým obdobím predošlého roku (február 2025), aby sme vylúčili vplyv sezónnosti.
Ukazovatele prípadovej štúdie
Pripravili sme mesačný report, prostredníctvom ktorého sme dokázali odsledovať celý predajný lievik nášho partnera:
Objem predaja (GMV)
Počet návštevníkov (Visitors) presmerovaných z marketingovej aktivity (Organic social, Paid social, Email, Cross-network, Referral, Paid Search zdroje)
Miera nákladov na reklamu (Cost per impression, Cost per ThruPlay)
Úspešnosť predaja (Sales conversion rate): aké percento návštevníkov aj nakúpilo
Priemerná hodnota košíka (Average order value, AOV)
Rozdelenie spôsobov platby (Payment method penetration)

Výsledky prípadovej štúdie
Predaj produktov spadajúcich do pásma BNPL (500-3000 EUR) sa vo februári 2025 v porovnaní s februárom 2024 takmer zdvojnásobil. V tomto cenovom pásme tvorili nákupy metódou BNPL 22% celkového predaja.

Nákupné košíky zaplatené spôsobom BNPL mali v priemere o 28% vyššiu hodnotu ako košíky zaplatené iným platobnou metódou.

Videá social media kampane sa dostali k 120 tisícom potenciálnych zákazníkov. Počas kampane založenej na správach obsahujúcich ponuku splátkového predaja sa počet zákazníkov presmerovaných z platforiem, na ktorých prebiehali marketingové aktivity zvýšil o 5% v porovnaní s 1 mesiacom pred kampaňou, kedy inzercie neboli zamerané na splátkovú platbu.
V porovnaní s predošlými kampaňami s iným zameraním, bežali inzeráty vytvorené na základe hodnotovej propozície BNPL s nižším cost per impression až o 49%. Ponukou postavenou na vlastnom značkovom BNPL je možné osloviť užívateľov social media so znížením nákladov až o 49%. Ukazovateľ cost per ThruPlay bol v prípade kampane BNPL o 98% nižší ako predchádzajúce inzercie, ktoré neboli zamerané na ponuku BNPL.

Je tiež dôležité zdôrazniť, že väčšina zákazníkov Flexity nakupujúcich platbou na splátky v prvom kroku požiadalo o predschválenie už na stránke produktu, a následne si vybralo produkt podľa toho, či bola možná platba na splátky. Títo zákazníci sa po vložení produktu do košíka, v check-oute po kliknutí na tlačidlo objednať dostali extrémne rýchlo, – porovnateľnou rýchlosťou ako pri platbe kartou – priemerne za 3 minúty k úspešnému dokončeniu nákupu.
Hodnotenie nášho partnera
Nášmu partnerovi sme položili niekoľko otázok, teraz budeme citovať z jeho odpovedí.
Ako hodnotíte zavedenie BNPL?
Zavedenie BNPL vnímame ako skvalitnenie služieb pre našich zákazníkov. Dlhodobo sme evidovali záujem o takúto možnosť a chceli sme ponúknuť pohodlnejšie financovanie pri nákupe väčších produktov, ako sú napríklad Pilates stroje.
Aké výhody vidíte v BNPL?
Hlavnou výhodou je dostupnosť a jednoduchosť procesu – zákazníci môžu nakupovať bez okamžitého finančného zaťaženia a zároveň si rozložiť platbu bez skrytých poplatkov. Taktiež vnímame, že zákazníci si dnes čoraz viac vyberajú flexibilné možnosti financovania.
Prečo ste si vybrali instacash BNPL a nie inú možnosť (napr. Quatro)?
Quatro síce ponúka splátkový systém, ale je náročnejší na administratívu a vyžaduje dlhší proces schvaľovania, čo môže zákazníkov odradiť. Instacash je rýchlejšie a pohodlnejšie riešenie priamo v našom e-shope. Keďže zákazníci nám ako značke dôverujú, nemajú problém využiť túto možnosť financovania, ktorá je navyše prispôsobená našim potrebám.
Do akej miery spĺňali výsledky kampane vaše očakávania?
Hoci počas kampane sme nedostali okamžite veľké množstvo objednávok, vnímame, že message bola doručená a zákazníci si túto možnosť zaznamenali do budúcna. Reakcie boli pozitívne a veríme, že v ďalších mesiacoch to bude prirodzene rásť, keď si zákazníci na tento spôsob platby zvyknú.
